SHE CHOSE THE WORST PLACE TO SPEND THE NIGHT…

CLOSEUP – MARY

        She is becoming aware of the rain starting.

        THROUGH THE WINDSHIELD

        The rain increasing and backlit by the oncoming headlights.

        CLOSEUP – MARY

        Mary starts the windshield wipers.

        THROUGH THE WINDSHIELD

        The wipers are having a battle with the now torrential rain.

        CLOSEUP – MARY

        Peering through the blurred windshield.

        CLOSEUP – THE CAR WHEELS

        slowing down in the flooding highway.

        CLOSEUP – MARY

        peering through the windshield. The oncoming lights are fewer.

        CLOSEUP – THE CAR WHEELS

        almost coming to a slow turn.

        THROUGH THE WINDSHIELD

        just blackness and rain.

        CLOSEUP – MARY

        peering.

        MARY’S VIEWPOINT

        An almost undiscernible light in the far distance, a neon 

        sign blurred by the rain-sheeted windshield.

        MARY’S CAR

        She presses down, forces the car to move on through the 

        flooded road.

        EXT. THE ROAD

        As we move closer, we see the neon sign more clearly and can 

        faintly make out the large letters which read «Motel.»  Mary 

        stops the car, lowers the window slightly, looks out. We see 

        the sign clearly now: «BATES MOTEL.» Mary opens the car door 

        and dashes out into the rain and up onto the porch of the 

        motel office.

        EXT. BATES’ MOTEL – (NIGHT)

        Mary pauses on the porch. The lights are on within the office. 

        She tries door, finds it open, goes into office. CAMERA 

        FOLLOWS her into office. There is no one present. Mary goes 

        to the desk, rings a small pushbell. There is no response. 

        Mary rubs her forehead in weariness and frustration, goes 

        back out onto the porch. She looks off in another direction, 

        slightly behind the office, and sees…

        MARY’S VIEWPOINT – A LARGE OLD HOUSE – (NIGHT)

        A path from the motel office leads directly up to this house. 

        There is a light on in one of the upstairs rooms. A WOMAN 

        passes the window, pauses, peers out.

        We see her in clear silhouette. She quickly goes away from 

        the window.

        EXT. PORCH OF BATES’ MOTEL – (NIGHT)

        Mary, having seen the woman, expects now that she will get 

        some attention. She stands a few moments, waiting.

PRIMER PLANO – MARÍA

Se da cuenta de que empieza a llover.

A TRAVÉS DEL PARABRISAS

La lluvia aumenta y retroiluminada por los faros que se aproximan.

PRIMER PLANO – MARÍA

Mary pone en marcha los limpiaparabrisas.

A TRAVÉS DEL PARABRISAS

Los limpiaparabrisas luchan con la lluvia ahora torrencial.

PRIMER PLANO – MARÍA

Mirando a través del parabrisas borroso.

PRIMER PLANO -RUEDAS DEL COCHE

disminuyendo la velocidad en la carretera inundada.

PRIMER PLANO – MARÍA

mirando a través del parabrisas. Las luces que se aproximan ahora son menos.

PRIMER PLANO – LAS RUEDAS DEL COCHE

casi llegando a un desvío lento.

A TRAVÉS DEL PARABRISAS

solo oscuridad y lluvia.

PRIMER PLANO – MARÍA

mirando

PUNTO DE VISTA DE MARÍA

Una luz casi imperceptible en la lejanía, un neón de un

letrero borroso a traves del parabrisas cubierto de lluvia.

 COCHE DE MARÍA

Reduce la velocidad y el vehículo cruza a través del

camino inundado.

EXT. EL CAMINO

A medida que nos acercamos, vemos el letrero de neón más claramente y podemos

distinguir débilmente las letras grandes en las que se lee «Motel». María

detiene el coche, baja un poco la ventanilla, mira hacia fuera. Vemos

el letrero claramente ahora: «BATES MOTEL». María abre la puerta del coche.

y sale corriendo bajo la lluvia y sube al porche de la

oficina del motel.

EXT. MOTEL BATES – (NOCHE)

Mary se detiene en el porche. Las luces están encendidas dentro de la oficina.

La puerta está abierta y entra en la oficina. CÁMARA

LA SIGUE a la oficina. No hay nadie . María va

al mostrador, toca el timbre. No hay respuesta.

María se frota la frente con cansancio y frustración, vuelve al porche. Mira en otra dirección,

por  detrás de la oficina, y ve…

PUNTO DE VISTA DE MARÍA – UNA GRAN CASA ANTIGUA – (NOCHE)

Un camino desde la oficina del motel conduce directamente hasta esta casa.

Hay una luz encendida en una de las habitaciones de arriba. UNA MUJER

permanece en la ventana, se detiene, se asoma.

La vemos en silueta clara. Ella se aleja rápidamente de

la ventana.

EXT. PORCHE DEL MOTEL BATES – (NOCHE)

María, habiendo visto a la mujer, espera que alguien le preste ahora

un poco de atención. Permanece unos momentos, esperando…    

Estado: Disponible

Tipo de obra: Pintura / collage 

Medidas (en cms)
Altura: 84
Anchura: 79
Profundidad: 21,5

Soporte: Lienzo 3D

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *